اجاره ماشین

اجاره ماشین

اجاره ماشین

اجاره ماشین

چگونه خودرو اجاره کنیم؟

اجاره خودرو

اجاره خودرو یک نوع خدمات تقریبا جدید است که چند سالی میشه که در تهران و شهرستان های دیگر ترویج یافته است.

اما موضوع فقط در تهران و شهرستان ها نیست! تاریخچه اجاره خودرو چه بوده و انواع آن چیست؟ اجاره خودرو از چه شهر هایی در ابتدا وارد ایران شد؟ و امروز چه ویژگی ها و شرایطی دارد؟


تاریخچه اجاره خودرو

اجاره خودرو یا کرایه اتومبیل اولین بار در سال 1916 و در کشور آمریکا شکل گرفت و اولین اجاره دهنده خودرو فردی آمریکایی به نام جو ساندرز بود و فورد خود را طی این فرآیند اجاره داد.

او در سال 1925 شرکت اجاره خودرو خود را تاسیس کرد و این شرکت اولین کمپانی رنت ماشین در دنیا بود.

از تاریخچه خارجی این خدمات که بگزریم به ایران میرسیم و موضوع اصلی مطلب ما بررسی این کسب و کار در کشور خودمان است.

اجاره خودرو درایران ابتدا از شهر های مرزی شروع شد. شهر ها و مناطقی که به عنوان منطقه آزاد شناخته می شدند، خدماتی تحت عنوان رنت ماشین یا اجاره خودرو رو وارد بازار خودشون کردند.

رنت ماشین یکی از کسب و کار های پر رونق در این منطقه شناخته می شد و در حال حاضر هم این مجموعه ها شرایط مناسبی دارند. معمولا این شهر ها بسیار گردشگر خیز هستند و افراد زیادی به اون محل برای تفریح و سرگرمی سفر می کنند. خیلی از این افراد هم با خودرو شخصی خودشون وارد این مناطق نمی شوند. مثلا برای رفتن به قشم با خودرو شخصی، افرادی که از تهران قصد مسافرت دارند، باید مسافت بسیار زیادی رو طی کنند و در نهایت هم توسط لندگراف یا به این شهر منتقل بشوند.

نکته ای وجود دارد در این منطقه ها قیمت اتومبیل های لوکس بسیار پایین تر است و حتی اگر هم افراد با ماشین شخصی خودشون به این مناطق سفر کرده باشند، تمایل دارند برای چند روز مثلا سواری خودرو فورد آمریکایی رو تست کنند و این موضوع براشون جذاب خواهد بود.

از این رو شرکت های اجاره خودرو از ابتدا تا امروز بصورت جدی مشغول فعالیت در این شهر ها هستند.


رنت ماشین در تهران و کرج

پس از گذشت زمانی با توجه به سود این کار، موسسه های اجاره خودرو و رنت ماشین در تهران و کرج هم شکل گرفتند و فعالیت خودشون رو آغاز نمودند. مشکلاتی برای اجاره خودرو در تهران و کرج وجود داشت، که شامل این موارد می شد:

خودرو های منطقه آزاد با پلاک مخصوص به خودشون، حق خروج از منطقه رو نداشتند و از این نظر تضمین راحت تری برای اجاره داده ماشین وجود داشت.

قیمت ماشین ها در مناطق آزاد بسیار پایین تر شهر هایی مثل تهران بود و اجاره دادن اتومبیل در این شهر ها ریسک بیشتری شامل می شد.

در نظر گرفتن شرایط سخت برای اجاره کننده، ممکن بود باعت کمتر شدن میزان مشتریان و کم رونق شدن این کسب و کار شود.

اما با این وجود شرکت های بسیاری بخصوص در تهران شروع به این فعالیت کردند. این شرکت ها با در نظر گرفتن راهکار هایی جهت سهولت کار اجاره برای مشتری، سعی بر هموار تر کردن مسیر کسب و کار خود کردند و تا مقدار زیادی هم در این امر موفق بودند.

اما هنوز هم افرادی هستند که شرایط اجاره ماشین از این شرکت ها را ندارند.

رنت خودرو که تا به حال در خصوص آن صحبت کردیم، تنها مربوط به اجاره خودرو بدون راننده بوده است در حالی که این فرایند با روش ها و رویکرد های دیگری هم انجام می شود.


انواع اجاره خودرو

اجاره خودرو بدون راننده تنها یکی از بخش هایی است که شرکت های کرایه اتومبیل به مشتریان خود عرضه می کنند و شرایط آن هم نسبت به بخش های دیگر، خب طبیعتا سخت تر و پیچیده تر است.

اجاره خودرو با راننده هم یکی از رایج ترین بخش های ارائه شده در بین خدمات این شرکت هاست. در این نوع خدمات هیچ مدرکی برای ضمانت ماشین از سوی مشتری دریافت نمی شود و خودرو بطور کامل به راننده آن سپرده می شود. استفاده از خدمات اجاره خودرو با راننده معمولا برای افرادی است که نیاز به سرویس های تشریفاتی تر و لوکس تر دارند. همچنین برای کسانی که می خواند به فرودگاه امام بروند یا میهمانی ویژه دارند که از فرودگاه می آید، ترانسفر تشریفاتی با اجاره خودرو با راننده را استفاده می کنند.

رانندگان بکار گرفته شده در بخش با راننده مسلط به تشریفات و چند زبان خارجی هستند؛ همچنین درا بودن ظاهری آراسته و منظم هم از ویژگی های آن هاست.

یکی دیگر از بخش هایی که حتما به گوشتان خورده، اجاره ماشین عروس است. ممکن بود تا قبل از مطالعه این مطلب تصور کنید اجاره ماشین تنها به مراسم های عروسی محدود می شود و کاربرد دیگری نمی تواند داشته باشد! اما امروز بدین صورت نیست و شرکت های اجاره خودرو تنها با خدمات بدون راننده، بسیار زیاد شده اند که بعضا ماشین عروس را هم از خدمات خود حذف کرده اند.

افراد برای قرار ههای کاری مهم خود، تفریحات و گردش های خود، ملاقات های تشریفاتی، ساخت تیزر های تبلیغاتی و … اقدام به رنت ماشین می کنند.


شرایط اجاره ماشین به چه صورت است؟

شرایط اجاره ماشین در بخش عروسی تنها با گرفتن یک فقره چک به مبلغ خودرو در انتدای عروسی است که در پایان هم به محظ گرفتن خودرو، چک به مشتری برگردانده خواهد شد.

در بخش با راننده هم همانطور که پیشتر گفته شد، هیچ مدرک ضمانتی از مشتری دریافت نمی شود.

اما برای اجاره خودرو بدون راننده، شرکت های مختلف با شرایط های بسیار متفاوتی کار می کنند که من شرایط اصلی و پیش فرض آن را خدمتتان می گویم.

یک فقره چک به مبلغ خودرو به همراه 5 تا 10 درصد ودیعه نقدی

یک سند مالکیت به ارزش بیشتراز خودرو و ودیعه نقدی

جواز کسب معتبرو صفته

یکی از این 3 راهکار معمولا در شرکت های اجاره خودرو به مشتریان ارائه می شود که باز هم بر اساس نوع کار (کارمند بودن یا نبودن در ارگان ها دولتی ) شرایط ممکن است تسهیل یابد.


از چه شرکتی خودرو اجاره کنیم؟

برای اجاره خودرویی لوکس و مناسب با هزینه نسبتا خوب، به سایت شرکت اجاره خودرو سناتور رنت مراجعه کنید که هم بدون راننده، هم با راننده و خودرو عروسی را پوشش می دهد، برای شهر های تهران و کرج و حتی دیگر مناطق حومه، خدمات ارائه می کند و خودرو ها را بدون واسطه دیگر، با قیمت مناسب و تنوع بالا اجاره می دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.